Основна мета служби:
На сьогодні в районі працюють 7 практичних психологів та 1 соціальний педагог в 11 навчальних закладах, тоді як три роки назад було 3 практичні психологи в трьох школах.
Фахівці проводять індивідуальні та групові психодіагностичні обстеження дітей, педагогів, батьків ; корекційно – відновлювальні заняття з дітьми; консультаційну роботу.
Здійснюється робота щодо попередження негативних явищ та девіантної поведінки серед учнів, так як превентивне виховання є одним із напрямків діяльності психологів, мета якого є формування в учнів здорового способу життя, профілактики наркоманії, СНІДу, злочинності серед неповнолітніх. На виконання "Концепції формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя у дітей та молоді" практичні психологи організовують диспути, лекції, бесіди, з метою попередження впливу шкідливих речовин на організм учнів. У зв’язку із збільшенням кількості асоціальних проявів у поведінці велику увагу фахівці служби приділяють роботі з дітьми, що відносяться до групи ризику. У психологів наявні банки даних дітей групи ризику та журнали обліку роботи з даною категорією дітей. За такими учнями ведуться спостереження, проводяться індивідуальні бесіди. Психологи разом з класними керівниками відвідують сім’ї важковиховуваних учнів, проводять консультативну роботу з батьками.
Щорічно, у вересні місяці, фахівці служби проводять дослідження по визначенню рівня готовності першокласників до навчання в школі.
Протягом року психологи проводять діагностичні обстеження рівня розвитку загальних розумових здібностей учнів 4-х, 9-х, 11-х класів з метою відслідковування стану динаміки розумового розвитку дітей району і в разі потреби своєчасної організації корекційної роботи.
Проводяться дослідження з проблеми попередження всіх проявів насильства над дітьми.
Певну увагу шкільні психологи приділяють профорієнтаційній роботі, адже основне завдання сучасної школи: допомогти дитині обрати професію, яка б відповідала її уподобанням та здібностям та легко адаптуватися до умов життя. З цією метою фахівці служби здійснюють психологічний супровід профільного навчання. З учнями старших класів проводяться бесіди, анкетування, тестування, спрямовані на дослідження інтересів, нахилів дитини, сфери майбутньої діяльності.
Певна робота працівниками служби проводиться з дітьми з особливими потребами. Психологи тісно співпрацюють з районною психолого-медико-педагогічною консультацією: беруть участь в засіданнях районної ПМПК, проводятю діагностичні обстеження дітей з вадами психофізичного розвитку з метою визначення оптимальних шляхів навчання та виховання особистості та подальшого розвитку.
Психологічна служба району проводить просвітницьку роботу для різних категорій педагогічних працівників з актуальних питань психології навчання та розвитку, а саме:
- методичне об’єднання завідуючих дошкільними закладами: "Психологічні аспекти супроводу дітей раннього віку";
- методичне об’єднанні вчителів початкових класів: "Як зберегти в дитини інтерес до школи?";
- семінар вчителів, що викладають інформатику у початкових класах: "Психологічні особливості організації навчання дітей в початкових класах";
- постійно діючий семінар керівників шкільних методичних об’єднань класних керівників: "Психологічні особливості підлітків".
Основні напрямки роботи психологічної служби району на 2011 – 2012 н.р.:
- визначення психологічної готовності дитини до школи;
- психологічний супровід розвитку підлітків ;
- робота з дітьми "групи ризику";
- допомога старшокласникам у професійному самовизначенні ;
- профілактика правопорушень серед неповнолітніх;
- орієнтація на здоровий спосіб життя;
- робота з обдарованими дітьми;
- профілактика дезадапатції учнів під час переходу з початкової ланки школи в середню;
- попередження всіх проявів насильства над дітьми;